uw eigen team

 

Een eigen team leerling-acteurs in de school?

Ik leid ook teams op voor Middelbare Scholen en Academische Opleidingsscholen. In 5 of 6 bijeenkomsten -tijden in overleg, onder of na schooltijd- wordt een team leerlingen geschoold tot ‘trainings-acteur light’, waarmee de school zelf trainingen kan geven. De werving vindt meestal plaats in de 3e en 4e klas (H/V) of in de 2e klas (VMBO),maar we kunnen ook werken met andere jaren. De teams worden opgeleid om verschillende soorten leerlingen en klassen te spelen, maar ook om docenten te observeren en feedback te geven. Daarnaast kunnen ze worden in gezet voor trainingen gespreksvaardigheden; zoals mentor- of driehoeksgesprekken. Ook kunnen de leerlingen uitstekend ingezet worden om docenten te scholen op ‘Didactisch coachen’.

Klik hier voor de inhoud van de opleiding tot leerling-acteur. Er wordt een docent van de school gekoppeld aan het team, die door mij opgeleid wordt om te werken met het team. De opleiding vindt plaats op de school zelf, zodat leerlingen en docent niet hoeven te reizen.

JA, WIJ WILLEN!
(Nu al enthousiast? Klik hier voor contact en een offerte)

 

Het pakket bevat:

  • Het opleiden van het team in een aantal bijeenkomsten, totale investering circa 12 uur.
  • Een voorbeeldbrief om leerlingen te werven.
  • Een ‘assessment’ (circa 1 uur) om leerlingen te selecteren.
  • Een voorbeeldbrief met uitleg voor ouders.
  • Een voorbeeldcontract om afspraken met leerling-acteurs vast te leggen.
  • Een certificaat voor leerlingen die de opleiding hebben afgerond.
  • Een zeer uitgebreid pakket met casuïstiek om te gebruiken bij trainingen gespreksvaardigheden en didactisch coachen.
  • Een PowerPoint over gespreksvaardigheden om te gebruiken in trainingen.
  • Een feedbackkaart voor trainingen klassenmanagement.
  • Een feedbackkaart voor trainingen gespreksvaardigheden.
  • Training en ondersteuning van de toekomstig trainer, om zelf de trainingen te gaan geven. Onderwerpen zoals het inrichten van een training, feedback geven, acteurs begeleiden en bijsturen en weerstand komen aan de orde.
  • Een bijeenkomst (circa 2 uur) met de toekomstig trainer om theoretisch en praktisch geschoold te worden.

 

Desgewenst uit te breiden met:

Intervisie en kwaliteitsbewaking
Ik bezoek een of twee trainingen van de nieuwe trainer, en bespreek deze met hem/haar na op doelmatigheid werkwijze, feedback geven, omgaan met weerstand en andere zaken. Ook kijken we naar hoe het acteursteam functioneert en hoe de trainer hierin kan bijsturen.

 

 

 

Deze scholen werken al met een team leerling-acteurs: